ανακοινώσεις



Θεματικοί άξονες εισηγήσεων:
1. "για μια ΑΠΟκατάΣΤΑΣΗ του σχολείου" τρόποι προσέγγισης και λειτουργίας μιας ουτοπικής εικαστικής εκπαιδευτικής προσέγγισης.
2. Είναι το προσωπικό έργο οργανικό μέρος της διδασκαλίας; προτάσεις συνάντησης του εικαστικού με τον εκπαιδευτικό.
3. Πόσοι είμαστε, που βρισκόμαστε αλλά κυρίως τι κάνουμε; Οι αριθμοί και η στάση μας πίσω από την εκπαιδευτική παράλυση.





από το ΔΡΑ στο 13ο ΑΜΑ... "ΩΣ" την έκΘΕΣΗ του εμ-"ΠΡΟΣ"συνάφειες, σχέσεις & αφορμή μιας συζήτησης για την διεισδυτικότητα των εικαστικών στο κοινωνικό μας μέλλον.Σάββατο 9/1/2016 17:30 - 22:00 Κοινσεπ Little Tree books & coffee Καβαλλότι 4, Ακρόπολη, Αθήνα 
















Οι μονίΩΣ ΠΡΟΣωρινοί, είμαστε μια ομάδα εικαστικών – εκπαιδευτικών, που διδάσκουμε σε όλες τις βαθμίδες του δημόσιου σχολείου. Θεωρούμε ότι η εικαστική παιδεία δεν εξαντλείται και δεν περιορίζεται στο αυστηρό πλαίσιο που διαμορφώνει το σύγχρονο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Τη φανταζόμαστε ανοιχτή στην τοπική κοινωνία, με τη δυναμική της σύνδεσης και της συνύπαρξης μεταξύ των μαθητών και των εικαστικών εκπαιδευτικών, ευαισθητοποιημένη στην κοινωνική πραγματικότητα. Θεωρούμε ότι ο στεγνός φορμαλισμός, ακόμα και στην ιδανική εκδοχή του, δεν δημιουργεί ευαισθητοποιημένους νέους και ενεργούς πολίτες.

ΙΔΕΑ
Πιστεύοντας στην αξία της κοινωνικά συνειδητής δημιουργικότητας, θέλουμε να δημιουργήσουμε ένα δίκτυο πειραματικών εργαστηρίων εικαστικής παιδείας, με πυρήνα τα σχολεία που εργαζόμαστε και αρωγούς – συνεργάτες τους μαθητές και τους γονείς τους. Εννοείται ότι αυτό από τη μεριά μας προσφερόμαστε αφιλοκερδώς. Για τα υλικά που θα χρειάζονται, θα μπορούσε να αξιοποιηθεί η υποδομή των σχολικών εργαστηρίων, όπου αυτά υπάρχουν, ή να ξεκινήσουμε τη συλλογή υλικών για τη δημιουργία ενός.

ΧΡΟΝΟΣ
Η συχνότητα λειτουργίας αυτών των πειραματικών εργαστηρίων θα είναι περίπου μηνιαία. Η χρονική διάρκεια θα είναι 2 - 3 ώρες , ανάλογα τη θεματική ενότητα και τη συγκεκριμένη δράση. Οι θεματικές θα καθοριστούν από τους συμμετέχοντες εικαστικούς εκπαιδευτικούς,  με τη δυνατότητα παρέμβασης γονιών και μαθητών, ειδικά όταν αυτό αφορά και ενεργοποιεί τον τοπικό παράγοντα.

ΤΡΟΠΟΣ
Η βασική καινοτομία τους θα είναι ότι εκτός από τον «γνώριμο» εικαστικό – εκπαιδευτικό του σχολείου, θα γίνεται «συνδιδασκαλία και από τους άλλους, ανάλογα με το εισηγούμενο θέμα και την ειδίκευση του καθενός. Άρα μιλάμε για μια πολλαπλή σχέση δασκάλου – μαθητή, η οποία μέσα από την αμοιβαία εμπιστοσύνη ελπίζουμε να μετατραπεί σε σχέση συνεργασίας πάνω σε ένα κοινό όραμα. Ανοιχτός μένει ο ρόλος των γονιών σε αυτή τη διαδικασία, αρκεί πάντα να μην επισκιάζει αυτόν του μαθητή.

ΤΟΠΟΣ
Αρχικά η έδρα αυτών των δράσεων δε μπορεί παρά να είναι τα ίδια τα σχολεία, εκεί που πρωτοσυναντηθήκαμε. Όταν όμως αναπτυχθεί η απαραίτητη εμπιστοσύνη, στόχος μας είναι να συναντηθούν, εκτός από τους εικαστικούς – εκπαιδευτικούς και οι μαθητές, σε σχολικά και μη περιβάλλοντα, εκεί όπου η σύγχρονη κοινωνική πραγματικότητα μας καλεί, προκειμένου η εικαστική πράξη να αποκτήσει την απαραίτητη κοινωνική διάσταση που πάντα εμπεριείχε.

ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ
Για να έχει αυτό το εγχείρημα νόημα, υπάρχουν κάποιες προϋποθέσεις. Χρειάζονται σταθερές ομάδες παιδιών, ώστε να προκύψει η μεταξύ τους χημεία και να αναπτυχθεί σε υψηλό επίπεδο η συνεργασία και η συναντίληψή τους. Ταυτόχρονα η παρουσία των γονιών είναι απαραίτητη και όπου η συμμετοχή τους δεν αγκυλώνει τα παιδιά, επιθυμητή. Δεν νοείται ένα τέτοιο εγχείρημα ως «πάρκινγκ» ή απλή απογευματινή δραστηριότητα. Μα πάνω από όλα, χρειάζεται όρεξη για εικαστική δράση και κοινωνική παρουσία. Περιμένουμε λοιπόν τις προτάσεις σας και τη διάθεσή σας για συμμετοχή στο πειραματικό εργαστήριο που σας προτείνουμε.

ΜονίμΩΣ ΠΡΟΣωρινοί







Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου